måndag 13 januari 2014

Riktigt kallt

Nu har det varit riktigt kallt och imorse när jag kom ut i hönsgården hade allt vatten frusit i alla tre automater / vattenfat jag har där. - 5, var det. Hönorna och tuppen såg ut att frysa.

Jag knäckte isen i den största behållaren och gick hem och fyllde på nytt vatten. Några timmar senare när jag kom ut, hade vattnet åter frusit i den ränna där de dricker.

Nu har jag flyttat vattenbehållaren, så att den står mitt under den infraröda värmelampan, som även lyser på natten för kycklingarnas skull (jag bytte ut den mot en vanlig lågenergilampa när det var milt).

När jag kollade nu på kvällen, fanns ingen isskorpa runt kanten på vattenautomaten, så det borde hålla sig hela natten! Det skall inte bli fullt lika kallt i natt, heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det kan dröja innan din kommentar syns.