måndag 6 januari 2014

Tuppkycklingarna är sannolikt hönor.....

Jag tror att jag vid det här laget kan säga att både Franz Nicolas och Samuel är små hönor. Därför bad jag mina barnbarn om namnförslag när de var här. Nicolas har ändrat sig från att föreslå Lisa som ersättning för Franz Nicolas till att hon skall heta Daisy. Med hjälp av mamma Stina, enades vi till slut om Ester och Nora.

Dock vill jag tyvärr nu bara kalla den lilla brunsvarta för Lisa och den med fläckigt huvud för Flisa.....Fl som i fläck. Det är så enkelt på något sätt. Skall jag komma på vilka namn vi enades om, måste jag tänka till en stund, innan jag kommer på det. Ja, det lutar sålunda åt Lisa och Flisa (Samuel hittade ju faktiskt på Lisa och Samuel tyckte det var ok med Flisa). Hoppas det därmed är ursäktat! :-)

Flisa t v och Lisa t h

Lisa t v och Flisa t h. Lite ludd har de som synes kvar i nacken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det kan dröja innan din kommentar syns.