söndag 28 februari 2016

Facebookdiskussion avslutad

De senaste två dagarna har jag suttit begravd i Facebook, p g a att jag lade in två inlägg om min köldskadade kyckling. Så satte korsförhören fart och någon kläckte till och med ur sig att jag måste hata alla mina djur. Som tur var tog admin bort hela det inlägget, men idag tog debatten fart igen. En del älskar tydligen att dra ur folk saker tills inälvorna följer med. Det finns ett ord för det där.......

Skönt i varje fall att jag har såpass ordnat för mina höns som jag har. Jag undrar hur många som har drygt 0,4 kvm yta per djur i sitt hönshus. Det är vad jag har just nu. Den rekommenderade ytan för ekologisk djurhållning är 0,5 kvm. Jag har alltså nästan det. Dessutom har de vindskyddet och ca 3 000 kvm att gå och picka, äta gräs, leta maskar och småkryp på.

Skönt också att veta att inget av mina djur har löss, kvalster eller andra åkommer, utan fina och friska fjäderdräkter och därtill är välnärda och pigga.

Facebook har sina fördelar, men hamnar man i sådana här diskussioner, kan hela helgen gå åt. Puh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det kan dröja innan din kommentar syns.